Токуда Болница София

БГ  EN  РУ

Запазете добрия сън по време на социалната изолация

13 април 2020

Доказана е връзката между здравословния сън и съпротивителните сили на организма срещу инфекции

Сънят е от решаващо значение за физическото и психическо състояние. Доказана е връзката между състоянието на имунната система и ритъма сън -бодърстване. Запазването на денонощен ритъм е един от определящите фактори за добър имунитет, оптимално емоционално и умствено благополучие.

Във връзка със световната епидемиологична обстановка и взетите мерки за социална изолация все повече пациенти развиват нарушения на ритъма сън - бодърстване: трудно заспиване, пробуждания и фрагментиране на съня, ниска сънна ефективност. Роля за това играе промяната в ежедневните дейности, социалната изолация, промяната в денонощния ритъм, повишеното ниво на тревожност и напрежение, по-краткото излагане на слънчева светлина, промяна в хранителните навици и др.

Световната асоциация по медицина на съня (Word sleep association) създаде ръководство с цел предпазване развитието на нарушение на циркадния ритъм в условията на пандемия.

Основните моменти залегнали в него са:

1. Дори вашето ежедневие да се е променило предвид пандемията от Covid 19 запазете постоянство по отношение на часа на заспиване и пробуждане.

2. Достатъчно излагане на слънчева светлина през деня. Ако нямате възможност за това бихте могли след консултация със специалист да използвате домашни устройства.

3. Рестрикция на дневния сън. Кратките заспивания през деня могат да нарушат Вашият нощен сън.

4. Ограничете приема на количеството храна във вечерните часове. Приема на храна в късните вечерни часове повлиява качеството на съня.

5. Не употребявайте електронни и мобилни устроиства във вечерните часове. Последните са източник на синя светлина, която променя секрецията на основния хормон на съня- мелатонин. Това нарушава сънната ефективност.

6. Запазване на физическа активност през деня, макар и в домашни условия.

7. Своевременно провеждане на консултация със специалист по медицина на съня.

8. Специалистите по медицина на съня от Клиниката по Неврология и медицина на съня в Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда, предлагат на своите пациенти безплатни дистанционни консултации за нарушения на съня по Viber. Желаещите да се запишат, могат да го направят на тел. 0884 993 342. Консултацията е във вид на видео разговор.

Вижте още

Новини

Местоположение на болницата

София, 1407, бул. "Никола Й. Вапцаров" 51Б (с кола входът е от ул. "Атанас Дуков")

Болницата разполага с паркинг за пациенти и посетители. Първите 30 мин. са безплатни, първият час след тях е с цена 3 лв., а всеки следващ час се заплаща по 2 лв./час.
ВАЖНО!
Имайте предвид, че паркингът е много натоварен в делнични дни между 10:00 и 14:00 часа. Екипът на лечебното заведение моли всички, чието здравословно състояние позволява, да се възползват от възможността за оставяне на пациент без паркиране, от други транспортни връзки или алтернативни паркинги в близост.

Транспортни връзки:
Автобуси: №88, 120

Метро: До метростанции "Джеймс Баучер" или "Витоша" след което до болницата може да се стигне пеша.

Карта 

Транспорт от Централна Гара

Автобус: №305 до спирка "Румънско посолство".
От спирка "Румънско посолство" – Автобус № 120 до спирка "МБАЛ Токуда Болница".

Метро: От метростанция "Централна ЖП гара" до метростанция "Джеймс Баучер"или "Витоша" след което до болницата може да се стигне пеша.